راهنمای خرید بهترین انواع مضراب برای سه تار

راهنمای خرید بهترین انواع مضراب برای سه تار

آشنایی با انواع مضراب سه تار

در خرید انواع مضراب سه تار باید به یک نکته توجه داشته باشید که هنگام نوازندگی با ناخن طبیعی صدایی که توسط ساز تولید میشود بسیار دلنشین است .شما باید مضرابی را خریداری کنید که صدایی نزدیک به صدای ناخن طبیعی را تولید کند.

به همین منظور در هنگام خرید نباید به قیمت مضراب توجه کنید. مضراب جزو لوازم جانبی ارزان به شمار می رود و نیاز نیست برای خرید آن هزینه زیادی را بپردازید.

 شاید برای شما پیش بیاید که مضرابی را خریداری کنید تا با استفاده از آن ساز صدای خوبی را تولید کند.مضراب های زیر دارای کیفیت بالایی می باشند و صدای تولید شده توسط این مضراب ها نزدیک به صدای ناخن طبیعی است.

 

مضراب فلزی چیست

همانطور که از نامش پیداست از متریال فلز ساخته شده است و صدای تولید شده با کمک این مضراب نزدیک به صدای تولید شده با ناخن طبیعی می باشد.

این مضراب ها دست ساز هستند و بخش عمده ای از آن ها توسط تولید کنندگان ساز سه تار تولید می شود که مطمئنا از کیفیت مطلوبی برخوردارند .چون در ساخت آنها از متریال های با کیفیت استفاده میشود.

آشنایی با مضراب پلاستیکی

مضراب پلاستیکی دارای قیمت پایین تری نسبت به مضراب فلزی می باشد. این نوع از مضراب از جنس پلاستیک ساخته شده به همین منظور به این نام معروف است. 

ضخامت انگشت این مضراب ها اکثرا بین 16 الی 17 سانتی متر است و ابعادی حدود به 30 * 20 * 20 میلی‌متر دارند.

مضراب سه تار جنس استخوان

در ساخت این نوع از مضراب استخوان استفاده می شود.توجه داشته باشید با استفاده از سوهان میتوانید این مضراب را به حالت دلخواه خود در بیاورید. نکته بسیار مهم در مورد این نوع از مضراب نزدیکی صدای آن به ناخن طبیعی می باشد.

کاربرد مضراب در نوازندگی

یکی از ویژگی های اصلی که یک زخمه باید داشته باشد این است که صدای تولید شده ساز توسط مضراب باید شبیه به صدای تولید شده ساز توسط ناخن طبیعی باشد .در نتیجه شما میتوانید بدون استفاده از مضراب این کار را انجام دهید. اما شاید به بلند کردن ناخن برای نوازندگی تمایل نداشته باشید در این صورت باید از مضراب استفاده کنید.