سیم سازهای کلاسیک

سیم سازهای کلاسیک

سیم های گیتار اکوستیک 

سیم ها یکی از اجزای مختلف گیتار هستن، که شاید بیشتر مورد توجه قرار میگیرند سیم سازهای کلاسیک در گیتار های آکوستیک فلزی هستند. جنس سیم های فلزی از فلزات مختلف مثل: فولاد، نیکل و یا برنز هستند.

سیم های فلزی از یک سیم در مرکز و سیم نازکی که در اطراف اون پیچیده شده (به صورت فنری) ساخته شده اند. این سیم ها از خرک پایانی شروع شده، از روی حفره صدا و فرت برد عبور میکنه و در سردسته وصل می شوند.

سیم های گیتار الکتریک

سیم سازهای کلاسیک اکثر سیم‌های گیتار الکتریک از استیلِ نیکل اندود شده (Nickel-Plated Steel) ساخته شده‌اند و معمولاْ برای ۹۰ تا ۹۵ درصد از نوازندگان مناسب می‌باشد.معمولاً نوازندگان سبک جاز و بلوز به دلیل تولید صدای گرم از جنس کروم (Chrome) استفاده می‌کنند.

می‌توانید از سیم‌های استیل ضدزنگ (Stainless Steel) برای تولید صدای شفاف و محافظت شده در برابر زدگی استفاده نمایید.

سیم های ویولن

ویولن دارای چهار تار می باشد سیم‌ها از جعبه کوچک سر ساز آغاز شده در طول چوب آبنوس تکیه‌گاه سیم‌ها ادامه یافته، از روی خرک عبور کرده و در سیم‌گیر مهار می‌شوند.  

سیم‌های ویولن قبلا از روده گوسفند (زه) ساخته می‌‌شد. امروزه در سیم‌های بم‌تر، روی روده سیم فلزی نازکی می‌‌پیچند و در سیم‌های زیرتر از مفتول فلزی تنها استفاده می‌‌شود.

سیم های ویولن سل

 سیم سازهای کلاسیک در ویولن سل چهار رشته دارد که رشته های آنها ، از پایین ترین رشته تا بالاترین رشته ، C ، G ، D ، و A. است. سیم‌ها از جعبه کوچک سر ساز آغاز شده در طول چوب آبنوس تکیه‌گاه سیم‌ها ادامه یافته، از روی خرک عبور کرده و در سیم‌گیر مهار می‌شوند.سیم‌های ویولن قبلا از روده گوسفند (زه) ساخته می‌‌شد.
امروزه در سیم‌های بم‌تر، روی روده سیم فلزی نازکی می‌‌پیچند و در سیم‌های زیرتر از مفتول فلزی تنها استفاده می‌‌شود.