تفاوت گیتار یاماها C40 و C70

تفاوت گیتار یاماها C40 و C70

تفاوت دو گیتار یاماها C40 و C70 در چیست؟ اگر علاقمند به نواختن ساز گیتار به سبک های کلاسیک یا پاپ هستید قطعا اسم این مدل ها برای شروع کار را در بازار ساز یا در فروشگاه های آنلاین به گوشتان خورده است.

هنرجویان مبتدی که با گیتار آشنایی ندارند همیشه بین مدل های مختلفی که برای این سطح معرفی می شوند سردرگم هستند. بخصوص اگر سازهایی که معرفی می شوند بسیار به هم شبیه باشند انتخاب بین آنها بسیار مشکل می شود. بسیاری از افراد بدون تحقیق و بررسی به خرید گیتار می کنند که این نیز اشتباه است و ممکن است خرید مناسبی نداشته باشید. پیشنهاد ما این است که ابتدا به خوبی سرچ کنید و مدل های مختلف گیتار مبتدی با توجه به بودجه خود را بیابید. سپس به فروشگاه ساز رفته و از صحبت های فروشنده و متخصص هم استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم تفاوت دو گیتار یاماها C40 و C70 را که بسیاری از هنرجویان یکی از آن دو را برای شروع انتخاب می کنند بگوییم تا سردرگمی را از شما دور کنیم.

برندهای مطرح زیادی در جهان سازهای مختلف، از جمله گیتار را تولید می کنند که یکی از آن ها برند یاماها  YAMAHA می باشد. این برند انواع سازهای موسیقیایی از جمله پیانو و گیتار را تولید می کند و در ایران نیز بسیار شناخته شده است و بازار خوبی دارد. گیتارهایی که  قرار است بررسی کنیم هر دو از برند یاماها هستند و گیتارهای کلاسیک و محبوب می باشند.

گیتار یاماها C40

گیتار یاماها C40 یکی از پرفروش ترین گیتارهای این برند در سطح جهان است و این نشان دهنده ی محبوبیت آن می باشد. این گیتار که در میان ایرانیان نیز خوش نام ظاهر شده و علاوه بر کیفیت بسیار بالا، قیمت مقرون به صرفه ای به عنوان یک گیتار آموزشی دارد. شرکت یاماها برای ساخت این گیتار از مواد و متریال مرغوبی استفاده می کند و این وجه تمایز این گیتار با گیتارهای هم رده خود از برندهای دیگر و نام آشنا است. سازهای یاماها در طراحی زیبایی ساخته می شوند و این ساز C40 در کشور اندونزی توسط بهترین طراحان ساخته می شود. در ادامه به برخی از ویژگی های گیتار C40 را اشاره می کینم:یاماها C40

دسته ی گیتار C40 نسبته پهن و طول آن 52 سانتی متر است که برای هنرجویان کمک کننده خواهد بود. جنس فرت بورد آن از رز وود می باشد که توجه بسیاری را جلب کرده است. صفحه رویی آن از جنس چوب صنوبر و بخش های فلزی آن از جنس کروم ساخته شده است. این گیتار صدای صاف و زیبایی دارد و بهترین گیتار برای شروع یادگیری هنرجویان محسوب می شود.

 

گیتار یاماها C70

این گیتار با قدمت حدود سی سال هنوز هم یکی از پرطرفدارترین گیتارهای آموزشی یاماها محسوب می شود. گیتار C70 نیز با کیفیت ساخت بالایی که دارد بسیار پرفروش است و از خیلی جهات همانند گیتار C40 می باشد. جنس فرت بورد آن از رزوود می باشد و از نظر صدادهی تفاوت چندانی با مدل قبلی ندارد.گیتار یاماها C70 اما می توان گفت C70 نسبت به C40 از طول عمر بالاتری برخوردار است. این مدل قیمت بالاتری نسبت به مدل قبل دارد و از این نظر بسیاری معتقدند گیتار C40 برای هنرجوی مبتدی به صرفه تر خواهد بود.

شباهت و تفاوت دو گیتار یاماها C40 و C70

دو گیتار C40 و C70 به لحاظ ساختاری بسیار به هم شبیه اند. جنس چوب بکار رفته در دسته و بدنه و همینطور فینیش بدنه کاملا مانند هم هستند. عمق بدنه در هر دو 94 الی 100 میلی متر است. طول سیم ها در هر دو مدل 650 میلی متر می باشد. و تنها تفاوت گیتار یاماها C40 و C70 در جنس گوشی های کوک کردن است که آن در C40 از جنس کروم و در C70 طلایی می باشد، این در ظاهر ساز نیز تفاوت کوچکی ایجاد کرده است. حال بنظر شما کدام یک از این دو گیتار را باید تهیه کرد؟

پاسخ به خود شما بستگی دارد. این دو ساز بسیار به هم نزدیک اند و در صورت خرید هر یک چیز خاصی از دیگری از دست نخواهید داد. اگر بودجه ی محدودتری دارید یاماها C40 ساز بسیار مناسبی برای شما است. کیفیت و صدادهی بسیار خوبی دارد و می توانید تا پایان دوره آموزشی به آن اطمینان کنید. اما اگر به ظاهر ساز توجه می کنید یاماها C70 با گوشی های طلایی کمی بهتر به نظر می رسد. اما هنوز هم کیفیت آن ها یکسان است پس می توانید با صرف هزینه ای کمتر سازی با همان کیفیت را تهیه کنید. C70  نیز تا پایان دوره آموزشی شما را همراهی خواهد کرد اما طول عمر آن بیشتر است.

اکنون که تفاوت دو گیتار یاماها C40 و C70 را بررسی کرده ایم سرعت عمل به خرج داده و ساز مناسب خود را خریداری کنید. بعد از اقدام به خرید گیتار مناسب، شما نیاز به یک دوره ی آموزشی مناسب دارید.