بهترینهای مایکل جکسون

بهترینهای مایکل جکسون

مایکل جکسون به عنوان خواننده در گروه “Jackson 5” در سال ۱۹۶۴ به دنیای موسیقی و شو ورود پیدا کرد. او در طول سابقه فعالیت‌های خود جوایز و افتخارات بی‌شماری را به خود اختصاص داده است.

این ستاره در سال ۱۹۷۱ به تنهایی پیش رفت و موفق شد آلبوم‌های رکوردشکن، اجراهای جذاب، موزیک ویدیوهایی با ارزش و کنسرت‌های حیرت انگیزی در استادیوم برای تماشاگران در سراسر جهان ایجاد کند.

بخاطر نمایش‌های زنده جذاب و هیجان انگیز او مخاطبان در سراسر دنیا او را دوست داشتند. جکسون همان‌طور که در رقص و کریوگراف ( طراحی حرکات رقص ) فوق العاده بود به عنوان یک ترانه‌سرا نیز استعداد بی‌نظیری داشت. می‌توان گفت مایکل ذاتا یک ترانه سرا محسوب می‌شده است.

نگاهی می‌اندازیم به ۵ آهنگ برتر مایکل جکسون که در رتبه های برتر بیلبورد قرار دارند:

 

Don’t Stop til You Get Enough

این ترک در ۱۳ ام اکتبر سال ۱۹۷۹ به صدر جدول‌های بهترین آهنگ‌ها صعود کرد و به مدت یک هفته در اوج قرار داشت و ۲۱ هفته در جدول‌ها باقی ماند.

این اولین تک آهنگ مایکل جکسون بود که بعد از ۷ سال، رتبه ۱ در بیلبورد ۱۰۰ آهنگ برتر را ازآن خود کرد و رتبه یک در جول بهترین اجراهای تک را به خود اختصاص داد.

این آهنگ با موفقیت جهانی روبرو شد و در عرض چند ماه پس از انتشار، طلایی شد و سرانجام در آگوست ۲۰۱۸ دو میلیون نسخه فیزیکی در ایالات متحده فروخت.

Beat It

این آهنگ در ۳۰ ام آوریل ۱۹۸۳  به صدر جدول‌های بهترین آهنگ رسید، به مدت ۳ هفته جایگاه خود را حفظ کرد و به مدت زمان ۲۵ هفته در جدول بهترین آهنگ‌ها باقی ماند.

 این آهنگ مایکل جکسون در جایگاه اول بیلبورد ۱۰۰ آهنگ برتر در ایالات متحده قرار گرفت و جایزه گرمی برای بهترین ضبط و عملکرد ووکال در سبک راک را ازآن خود کرد، همچنین این آهنگ دو جایزه موسیقی دیگر آمریکایی را نیز دریافت کرد.

 این ترانه همچنین به خاظر موزیک ویدیو معروفش، که شامل دو گروه گانگستری بود، رقص ، قدرت موسیقی همراه با تکنوازی گیتار Eddie Van Halen را ترکیب کرد و یک اثر جاودانه ساخت.

Billie Jean

این آهنگ در ۵ مارس ۱۹۸۳ در نمودارها به اوج خود رسید ،۷ هفته در موقعیت اوج باقی ماند و ۲۵ هفته متوالی در جدول بود.

این آهنگ یکی از پرفروش ترین تک آهنگ‌های سال ۱۹۸۳ بود. وی توانست به عنوان خواننده سولو این آهنگ را به پرفروش‌ترین تک آهنگ تبدیل کند. شعر و آهنگسازی آهنگ Billie Jean توسط جکسون و تهیه کنندگی آن توسط کوینسی جونز و مایکل جکسون انجام شده است.

این آهنگ افتخارات زیادی از جمله دو جایزه گرمی و یک جایزه موسیقی آمریکایی دریافت کرده است.

Rock With You

این آهنگ در ۱۹ ژانویه ۱۹۸۰ در جدول برترین‌ها به اوج خود رسید، به مدت چهار هفته در اوج قرار گرفت و ۲۴ هفته حضور خود را در نمودارها ثابت نگه داشت.

این ترانه توسط رود تمپرتون، ترانه سرای انگلیسی، و توسط کوینسی جونز تهیه شده است. در ۳ نوامبر ۱۹۷۹ به عنوان دومین تک آهنگ از پنجمین آلبوم تکی مایکل جکسون، “Off the Wall” (1979) منتشر شد.

همچنین این آهنگ سومین رتبه در بین برترین آثار دهه ۱۹۸۰ بود، دهه ای که نمودار تک آهنگ‌های پاپ آن به زودی تحت سلطه جکسون قرار می‌گرفت. به گفته بیلبورد، این آهنگ چهارمین آهنگ برتر سال ۱۹۸۰ بود.

Say Say Say

این آهنگ در ۱۰ دسامبر ۱۹۸۳ در جدول برترین ها به اوج خود رسید، شش هفته در اوج موقعیت باقی ماند و ۲۲ هفته در آنجا ماند.

آهنگی که توسط پل مک کارتنی و مایکل جکسون نوشته و اجرا شد، در سال ۱۹۸۳ منتشر شد. این آهنگ توسط جورج مارتین برای آلبوم مک کارتنی، “Pipes of Peace” تولید شده است. این آهنگ در هنگام تولید آلبوم “Tug of War” مک کارتنی در سال ۱۹۸۲ ضبط شده است.