فلوت سرخپوستی یا لاکوتا

فلوت سرخپوستی یا لاکوتا

آشنایی با فلوت سرخپوستی یا لاکوتا

آنچه که به عنوان فلوت بومی آمریکایی (NATIVE AMERICAN FLUTE) یا فلوت سرخپوستی شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از سازها با نام‌های مختلف است که از مناطق و زبان‌های مختلف قومی قبیله‌ای سرچشمه گرفته است. این فلوت‌ها به طور سنتی از چوب ساخته می شوند، سوراخ باز هستند و دارای دو محفظه (محفظه اول برای ورود و جریان هوا است و محفظه دوم به عنوان تولید کننده صدا) هستند.

 ملودی‌های آرام تولید شده توسط این ساز اغلب با ساز باران (RAINSTICK) و لرزاننده همراه است.

تاریخچه فلوت سرخپوستی یا لاکوتا

این ساز با تمدن و ریشه ای کهن است که در برخی منابع قدمت آن را به 2000 سال پیش نسبت می دهند. در باور سرخپوستان،طبیعت به عنوان هدیه این ساز را به کوکوپلی (الهه باروری) تقدیم میکند تا رابطی بین دنیای ماورایی باشد و با الهام بخشی از طبیعت به آرامش روحی و درونی دست یابد و به عنوان نوازنده ی افسانه ای فلوت در ذهن ها ماندگار شود.

در مطالعات انجام شده بر روی اصوات این ساز مشخص شد که نوای آن تاثیر مثبتی بر روی ضربان قلب و کاهش استرس دارد و امروزه در موسیقی درمانی از آن استفاده می شود.

آموزش نحوه نواختن فلوت

 نحوه اجرای قطعات برای این فلوت از روی سیستم انگشت گذاری(تبلچر) خواهد بود و شما با هرگامی از فلوت میتوانید قطعات را به راحتی اجرا کنید،تنها تفاوت آن این است که طنین و تنالیته آن برحسب فلوتی که دارید متفاوت خواهد بود اما انگشت گذاری برای تمام فلوت ها(گام های مختلف) یکسان میباشد.

نمونه ویدئو و دانلود آهنگ فلوت سرخپوستی