ساز دست دوم یا نو؟

ساز دست دوم یا نو؟

راهنمای خرید ساز دست دوم

دراین مقاله سعی داریم راهنمایی لازم را در مورد خرید ساز دست دوم برای خریداران و علاقه مندان عزیز بنویسیم.

خرید ساز دست دوم یکی از گزینه هایی است که در زمان خرید ساز همواره پیش روی همه ی علاقه مندان به نوازندگی و ورود به دنیای بزرگ موسیقی قرار می گیرد .و عده ای با صرف وقت کافی و دقت لازم موفق به خریدی کاملا عالی و رضایتمندانه می شوند.

چراکه با پرداخت مبلغی بسیار کم تر از آنچه که باید برای خرید انواع سازهای دست اول بپردازند، صاحب یک ساز با کیفیت شده و تا حد قابل ملاحظه ای در هزینه های خود صرفه جویی کرده اند.

مزایای خرید ساز دست دوم

 در واقع خرید ساز کارکرده انتخاب هوشمندانه ای است که یک نوازنده ی علاقه مند به نوازندگی می تواند با در نظر گرفتن چند نکته در زمان خرید، تا سال ها از نوازندگی خود با این ساز دست دوم خریداری شده، لذت ببرد .و برای این که مبلغ بسیار بالایی را صرف خرید یک ساز نو نکرده است، از انتخاب خود برای همیشه احساس رضایت داشته باشد.

یکی از مزایای خرید ساز دست دوم این است که با همان قیمتی که ساز خود را تهیه کرده اید، می توانید بعدا ساز خود را به فروش برسانید. اما دقت کنید که در طی زمانی که از ساز استفاده می کنید، به خوبی از ساز خود نگهداری کنید تا در هنگام فروش، ساز دارای مشکل نباشد. 

یکی از مهم ترین نکاتی که در زمان خرید ساز دست‌ دوم از هر نوعی که باشد، مثل سازهایی نظیر گیتار ، پیانو ، اوکوله له و دیگر سازها باید مورد توجه قرار گیرد این نکته است که قیمت ساز دست دوم با قیمت ساز نو نمی تواند تفاوت بی نهایت فاحش و غیر معقولی داشته باشد .

 اگر کسی با یک ساز دست دوم بی نهایت ارزان مواجه شد حتما بایستی با احتیاط برای خرید آن ساز اقدام نماید، چون یک ساز با کیفیت حتی اگر یک ساز کارکرده هم باشد قیمت خیلی پایینی ندارد.

راهنمای خرید ساز نو

خرید ساز نو به شما این اطمینان را می دهد که ساز شما کاملا سالم و نو می باشد و نگرانی از بابت تعویض قطعات را نداشته باشید.

اما یکی از معایب بزرگی که در خرید ساز نو وجود دارد، قیمت های ساز نو می باشد. با توجه به شرایط اقتصادی و نوسانات قیمت در یکی دو سال اخیر، بسیاری از سازها ممکن است قیمتی بیش از ارزش واقعی خود داشته باشند . همین علت ممکن است بسیاری از افرادی که میخواهند ساز تهیه کنند، با توجه به قیمت های غیر معقول از خرید ساز پشیمان شوند.

 متاسفانه دیده می شود بسیاری از مغازه های فروش ساز که معتبر نیستند نیز، با خرید ساز دست دوم و فروختن آن بجای کالای نو، باعث عدم اطمینان هنرجو و خریدار نسبت به بازار می شوند. و یا کالای غیر اصل را بجای کالای اصل به فروش می رسانند.

نکاتی که برای خرید ساز نو باید در نظر بگیریم

 پیشنهاد می کنیم برای خرید ساز نو حتما با کسی که نوازنده ی آن ساز است و یا با استاد خود حتما برای خرید ساز مراجعه بفرمایید.  یا از مجموعه ای خریداری کنید که ضمانت بازگشت ساز را داشته باشد.

عموما ماندگاری سازهای نو بسیار بیشتر از سازهای کارکرده می باشد و دیرتر نیاز به تعویض قطعات جانبی دارند. در یک یا دو سال اول خرید ساز به احتمال زیاد نیاز به تعویض قطعات جانبی غیر مصرفی نخواهید داشت. 

 باید در نظر داشته باشید، هنگامی که قصد فروش ساز خود را دارید، چون ساز دست دوم محسوب می شود باید ۳۰% از قیمت نو ساز کم کرده و آن را به فروش برسانید. 

در صورتیکه برای سازهای دست دوم این چنین نبوده و اگر ساز دست دوم خریداری کرده اید، برای فروش می توانید با همان قیمت خریداری شده آن را به فروش برسانید.