برای باز شدن صدا چی بخوریم؟

برای باز شدن صدا چی بخوریم؟

آنچه در ساعتهای قبل از اجرای آواز می خورید و می نوشید ، تأثیر قابل توجهی در میزان صدای شما دارد. اکثر نوازندگان می دانند که مراقبت از صدای آنها چقدر مهم است ، زیرا سلامت تارهای صوتی یک خواننده می تواند یک اجرای آواز را بی نظیر یا خراب کند . در این مقاله بهترین و مضرترین موارد برای تقویت صدا یک خواننده ذکر شده است.

غذاها و خوراکی های خوب برای صدا

 _ مایعات غیر گازدار

یکی از بهترین غذاها برای تقویت صدا مایعات است.خوانندگان باید هیدراته بمانند، مخصوصا وقتی که برای مدت طولانی و بدون وقفه آواز می خوانند. هم چنین بهتر است مایعات غیر گاز دار مصرف کنید تا از خطر خارج شدن هوا از گلو هنگام آواز جلوگیری کنید.

 _ عسل

یکی از بهترین غذاهایی که قبل از آواز خواندن می توان از آن استفاده کرد، عسل می باشد زیرا گلو را تسکین می دهد.

عسل را با آب گرم و کمی آب لیمو مخلوط کنید (اندازه زیاد لیمو می تواند گلو را خشک کند) قبل از این که ترانه ای بخوانید یک نوشیدنی آرامش بخش و تسکین دهنده میل کنید.

 _ غذاهای محتوی آب زیاد

این گروه شامل هندوانه، سیب و کرفس است! این غذاها برای آواز خواندن مفید هستند زیرا گلو را آب رسانی می کنند. سوپ های آبکی و آبگوشت نیز یکی از بهترین غذاها برای صدای آواز خواندن است به خصوص به این دلیل که سبزیجات موجود در سوپ ها به شما ویتامین بیش تری می رساند.

 _ منابع پروتئینی

غذاهایی مانند مرغ یا ماهی پخته شده غذاهای خوبی برای آواز خواندن هستند زیرا از منابع پروتئین کم چربی هستند که برای داشتن انرژی و احساس سیری طولانی تر ضروری می باشند، به خصوص اگر خواننده مدت طولانی نمایش داشته باشد.

غذاها و خوراکی های مضر برای صدا

 _ محصولات لبنی

زمانی که قرار است از تارهای صوتی کار زیاد بکشیم نباید با فاصله کم قبل از اجرا لبنیات مصرف کنیم،حداقل 12 ساعت قبل از سخنرانی و یا اجرای صحنه لبنیات مصرف نکنید.

اگر هم مصرف داشتید با آب خوردن کافی سعی کنید تارهای صوتی را شستشو دهید،خوش صداها لبنیات مخصوصاً شیر را قبل از اجرا مصرف نمی کنند،چون شیر باعث ایجاد گره روی تارهای صوتی می شود.

 _ کافئین و الکل

این نوشیدنی ها برای آواز خواندن مضر هستند زیرا کافئین و الکل ادرار آور بوده و منجر به کم آبی بدن و در نتیجه انقباض عضلات گلو می شوند. تنگی در گلو برای آواز خواندن خوب نیست، زیرا تارهای صوتی را که آزادانه در حال ارتعاش هستند از کار می اندازد.

 _ شکلات

 در واقع، شکلات عضلات گردن را منقبض و بلغم بیش تری ایجاد می کند. هم چنین ممکن است باعث ریفلاکس اسید معده شود که برای خوانندگان کلاسیک که به صدای با وضوح زیاد نیاز دارند، ایده آل نیست.

 _ هر چیز بیش از حد روغنی و تند

این غذاها برای صدای آوازخوان ها مضر هستند زیرا گلو را چرب کرده و باعث ایجاد بلغم می شوند. غذاهای تند به ویژه باعث سوزش معده می شوند. اگر چه ممکن است هر چند وقت یک بار خوردن این جور غذاها مشکلی ایجاد نکند. سعی کنید از خوردن این غذاها در روزهای اجرا خودداری کنید!